VI SVARAR SNABBAST GENOM EPOST/KONTAKTFORMULÄR.. KONTAKTA OSS IDAG!

FAQ

FAQ

Vanligtvis ställda frågor.

Hitta svaren till dina frågor nedan eller skicka in din fråga från formuläret till oss så besvarar vi det så fort vi kan!
  • Allmänna regler för motorns artikelnummer
    Bosch artikelnummer börjar med 0 261 (bensin) eller 0 281 (diesel) Siemens artikelnummer börjar med S Magnetti Marelli artikelnummer börjar med IAW Ford-artikelnummer har 12A650 i mitten Renaults artikelnummer börjar med HOM, 7700 eller 8200 Honda artikelnummer börjar med 37820 Toyota artikelnummer börjar med 89661 (men vissa är lite annorlunda) Vauxhall artikelnummer börjar ofta med 90, 09 eller 55 VAG-artikelnummer har vanligtvis 906 eller 907 i mitten.
  • Är min ECU/Motorstyrdon/Databox felaktig?
    Majoriteten av motorhanteringsfelen är INTE motorns ECU. Följaktligen kan inte bytet av motorns ECU bota felet. Det är bästa praxis att noggrant diagnostisera vad felet är, med särskild uppmärksamhet åt anslutningar och gott underhåll av komponenter och sensorer.Vi testar vissa ECU/motorstyrdon. Kontrollnummer på ECU måste motsvarar din. Det är mycket viktigt att byta ut liknande-för-liknande. Om artikelnumren är desamma laddas delen med identisk programvara och hårdvara, så att den kör din bil som tillverkaren avser. Om artikelnumren är något annorlunda kan det hända att delen kör ditt fordon men inte som tillverkaren avsåg ELLER kanske inte alls. Det finns ...
  • ECU behöver kodning av kvalificerad bil tekniker
    De flesta fordon tidigare än 1995 har immobilisatorer separerade från motorns styrenhet och behöver inte kodas – Plug and Play. ECU för fordon senare än 1995 måste kodas till motorhanteringssystemet av en kvalificerad bil tekniker Om du köper ECU på egen hand är den vanligtvis överförbar men kommer att behöva kodas för att matcha fordonets säkerhetssystem. Detta måste göras av en bilelektriker med rätt programvara. Även om styrenheten är överförbar, måste du ändå se till att reservdelarnas ersättningsnummer helt matchar ditt. Kodning säkerställer att fordonets startspärr känner igen olika ECU och öppnar ECU för att köra fordonet. Kodning kräver ...
  • ECU före 1995
    ECU tidigare än 1995 är vanligtvis okodade och kan helt enkelt bytas ut och fungerar helt utan kodning eftersom de inte är kodade till bilens säkerhetssystem. Du måste fortfarande se till att reservdelarnas nummer helt matchar ditt.
  • Hur återställer jag min krockkuddemodul?
    Om ditt sekundära fasthållningssystem (SRS) är inaktiverat måste du återställa din krockkuddemodul innan lampan släcks, vilket indikerar att krockkuddarna fungerar som de ska. Ett skannerverktyg kan användas för att ange problemet som orsakar att ditt krockkuddesystem fungerar felaktigt och rensa krockkoder och hårddata från krockkuddesystemet. Efter att krockkuddemodulen har reparerats och installerats om kommer många fordon att känna att det inte längre är något problem och ljuset släcks.

Hittade du inte svaret? Skicka din fråga.